Bİlgisayarın Yararı
1 sayfadaki 1 sayfası
Bİlgisayarın Yararı
Dünya çapında bir çok fakültede bu konuda araştırmalar yapılmış ve sonuç olarak
aşırıya kaçılmadığı takdirde bilgisayar oyunlarının özellikle zeka konusunda çok
yararlı olduğu keşfedilmiştir.
Bu
araştırmaların en önemlilerinden biri Norwich'teki City College'dan
Profesör Jack Sanger'ın, 100 ilkokul çocuğu üzerinde yaptığı deneydir.
Sagner'in bu araştırma ile amaçladığı, bilgisayar oyunlarının çocuklar
üzerinde etkisidir. Bu çocuklara, gerek strateji, gerek kanlı FPS,
gerekse Adventure türünde bir çok oyunlar oynatılmış ve daha sonra
hareketlerindeki değişimler gözlenmiştir.
En belirgin özelliklerden biri çocukların bu oyunlar hakkında aileleri ile iletişim kuramaması olmuştur.
California
Üniversitesi'nden Patricia Greenfield'ın yaptığı deneyler ise
bilgisayar oyunlarının, çocuğun sembolik kodları çözme yeteneğini ve
analitik düşünmesini geliştirdiğini ortaya koymuştur. Ayrıca bunun gibi
Washington Üniversitesi ve bir çok özel kuruluş tarafından yapılan
deneylerde, bilgisayar oyunları oynayan çocukların teoriyi pratiğe
dönüştürmekte çok daha başarılı olduklarını bazı sorunlarda da diğer
yaşıtlarından daha zeki oldukları saptanmıştır.
Sosyal
etkinliklerde ise oyunların bir sohbet konusu olduğunu ve arkadaş
bulmakta bir araç olarak kullanıldığı, bu sayede sosyal bir çevre
edinildiği, zira oyunların bazı
sosyal çevrelere adapte olmakta kişiye zorluklar çıkardığı ve kimi kişiliklerde
içedönüklük yarattığı saptanmıştır.
Kültürel
özelliklerine gelince, bilgisayar oyunlarının büyük bir çoğunluğunun
İngilizce olması kuşkusuz kişinin bu dile merakını arttırır, pratiği ve
telaffuzu geliştirir.
Sonuç olarak...
Bilgisayarın zararı kadar yararı da vardır. Zira bu yarar aşırıya kaçmadıkça
etkili olabilmektedir.
aşırıya kaçılmadığı takdirde bilgisayar oyunlarının özellikle zeka konusunda çok
yararlı olduğu keşfedilmiştir.
Bu
araştırmaların en önemlilerinden biri Norwich'teki City College'dan
Profesör Jack Sanger'ın, 100 ilkokul çocuğu üzerinde yaptığı deneydir.
Sagner'in bu araştırma ile amaçladığı, bilgisayar oyunlarının çocuklar
üzerinde etkisidir. Bu çocuklara, gerek strateji, gerek kanlı FPS,
gerekse Adventure türünde bir çok oyunlar oynatılmış ve daha sonra
hareketlerindeki değişimler gözlenmiştir.
En belirgin özelliklerden biri çocukların bu oyunlar hakkında aileleri ile iletişim kuramaması olmuştur.
California
Üniversitesi'nden Patricia Greenfield'ın yaptığı deneyler ise
bilgisayar oyunlarının, çocuğun sembolik kodları çözme yeteneğini ve
analitik düşünmesini geliştirdiğini ortaya koymuştur. Ayrıca bunun gibi
Washington Üniversitesi ve bir çok özel kuruluş tarafından yapılan
deneylerde, bilgisayar oyunları oynayan çocukların teoriyi pratiğe
dönüştürmekte çok daha başarılı olduklarını bazı sorunlarda da diğer
yaşıtlarından daha zeki oldukları saptanmıştır.
Sosyal
etkinliklerde ise oyunların bir sohbet konusu olduğunu ve arkadaş
bulmakta bir araç olarak kullanıldığı, bu sayede sosyal bir çevre
edinildiği, zira oyunların bazı
sosyal çevrelere adapte olmakta kişiye zorluklar çıkardığı ve kimi kişiliklerde
içedönüklük yarattığı saptanmıştır.
Kültürel
özelliklerine gelince, bilgisayar oyunlarının büyük bir çoğunluğunun
İngilizce olması kuşkusuz kişinin bu dile merakını arttırır, pratiği ve
telaffuzu geliştirir.
Sonuç olarak...
Bilgisayarın zararı kadar yararı da vardır. Zira bu yarar aşırıya kaçmadıkça
etkili olabilmektedir.
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz